Moje auta

American Bantam 60 Roadster Roadster

Rok produkcji: 1930
Silnik: benzyna
Pojemność: 750.0 cm3
Moc maksymalna: 20 KM Skrzynia: 3-2,3 synchronizowana
Napęd: tylny
Zużycie paliwa: 15 l/100 km
Prędkość maksymalna: 90 km/h

Mój Bantam

American Bantam 60 Roadster (1938)

71 Photos

Bantam - rok 2002

32 Photos

Bantam - silnik

5 Photos

Opis samochodu

Historia weterana Mój mały samochód to amerykański Bantam 60 Roadster. Wyprodukowany w 1938 r. (512 sztuk) został sprowadzony do Polski między 1938-1939 rokiem jako jeden z 5 sztuk. Szósty egzemplarz b prezentem Roya Evansa dla właściciela firmy Rosengard i znalazł się we Francji . Wiem o egzemplarzach, które się zachowały do dnia dzisiejszego. Jeden to mój, drugi znajduje się w Bielsku Białej, trzeci w Golubiu-Dobrzyniu,a czwarty we Francji.Posiadam go od 16.04.2002 roku. Był w stanie ogólnie dobrym, jednak wymagał w najbliższym czasie remontu, który został wykonany w 2006r. Po zakupie został wykonany remont silnika(bliźniaczy od DIXI) i wszystkiego co jest związane z bezpieczną jazdą.W 2006r.został przeprowadzony gruntowny remont,w czasie którego pod lakierem znaleźliśmy dziwne wstawki blacharskie, które niczemu nie służyły poza zmianą linii karoserii. Po konsultacjach z klubowymi znawcami temat USA (ABS) doszliśmy do przekonania, że jest to egzemplarz prototypowy. Samochód dostał nowe drewno, lakier. Do zrobienia została tapicerka i poszycie dachu. W kwietniu 2012 założyliśmy wyremontowany oryginalny silnik. Jest to zmodyfikowana licencja AUSTINA7. Firmy produkujące samochody na tej samej licencji to: DIXI, ROSENGARD I DATSUN. Samochód brał udział w wielu rajdach i zlotach w kraju i za granicą, gdzie zdobył wiele pucharów i wyróżnień. W maju 2012r. byliśmy we Lwowie na Leopolis Grand Prix. Niestety od 2008 r ze względu na moją chorobę kręgosłupa stoi w ciepłym garażu. Z żalem podjęliśmy decyzję o sprzedaży, do czego się specjalnie nie przykładam.

 

Packard 733 Standard 8 Limuzyna

Rok produkcji: 1930
Silnik: benzyna
Pojemność: 5200.0 cm3
Moc maksymalna: 90 KM Skrzynia: 4-2,3 synchronizowane
Napęd: tylny
Zużycie paliwa: 40 l/100 km
Prędkość maksymalna: 120 km/h

Historia firmy Packard (artykuł)

Packard

29 Photos

Pierwszy wyjazd

4 Photos

Zdjęcia z wyjazdu po Packard'a

Zdjęcia: W.Czuba

43 Photos

Packard i Bantam

10 Photos

Mój Packard

Packard 733 Eight Sedan (1930)

72 Photos

Opis samochodu

Packard zakupiony został w 2007r.w Holandii.Przez zimę przygotowywaliśmy go do jazdy i od wiosny ,jak tylko spłynęła solanka z asfaltu zaczęliśmy się cieszyć jazdą na zloty i wycieczki.Niestety nie znam historii te samochodu.Jest anegdota związana z historią tego samochodu.Na rajdzie „Krak 2008″rozmawiałem z nieznanym człowiekiem,który zadał pytanie:Kto był właścicielem przed wojną.Zgodnie z prawdą odpowiedziałem że n wiem.Kiedy odszedł podeszła do niego koleżanka i powiedziała:On jest bardzo skromny i dla tego nikomu nie mówi że właścicielem był wnuk Ala Capone.Usłyszał to kolega z innej części Polski i podobno ta historia poszła w świat. Gruntowna renowacja została zrobiona w 2002r.przez Holendra.Jednak końcówkę miał kiepską.Zrob pięknie drewno,ramę i dużo detali,jednak na tapicerkę i lakier nie starczyło determinacji.W 2007r.po przywiezieniu do Polski tradycyjnie zrobiliśmy wszystko to co wiąże się z bezpieczeństwem i pewnością jazdy.Z uruchomione hamulce,wymienione :prądnica,rozrusznik,gaźnik,aparat zapłonowy,felgi i wiele innych części.W 2011 wymienione zostały krzyżaki na wale napędowym. http://bantam.pl/?m=phg&item=packard2 W 2012r. została wymieniona tarcza sprzęgła, zregenerowana skrzynia biegów i amortyzatory.Przy tej okazji znaleziono 4 bieg. Nasz Packard brał udział w wielu rajdach i zlotach.Dostał wiele pucharów i wyróżnień.Woził wiele znany osobistości i młodych par.W 2009r. nasz Packard został wybrany przez PZM Automobile.

 

Lincoln Continental Mark IV Personal Limousine

Rok produkcji: 1974
Silnik: benzyna
Pojemność: 7500.0 cm3
Moc maksymalna: 230KM
Skrzynia: 3 biegowa automatyczna
Napęd: tylny
Zużycie paliwa: 16 l/100 km
Prędkość maksymalna: 200 km/h

Opis samochodu

Historia weterana Zakupiony w Polsce już na żółtych tablicach w 2009r.Importowany dwa lata wcześniej Arizony.Idealny na dłuższe podróże dla kierowców z chorobami kręgosłupa.Niestety brak dla parkingów,zajmuje półtora miejsca.Pod marketem parkuję na płatnym parkingu,jednak podjeżdżając pod szlaban nie dostanę do automatu po bilet.Kiedy parkingowy zobaczy że jadę,wybiega z budki,wyjmuje bilet i mi podaje.Czuję się wtedy bardzo dowartościowany. Historia renowacji. Samochód zachowany w bardzo dobrym stanie.Ze względu na zestarzenie się gumy musieliśmy wymienić wszystkie elementy w zawieszeniu i uszczelki w silniku.Z powodu spękania lakieru(słońce Arizony)zostały pomalowane maski silnika i bagażnika.Uruchomiona została klimatyzacja. Niedawno widziałem reklamę samochodu znanej marki,gdzie atutem miało być doświetlenie pobocza przy skręcie.Lincolny miały to już dawno.Jest regulowana w pionie kierownica,jak również dużo innych gadżetów reklamowanych dzisiaj jako nowość.Typ karoserii nazwany jest „Personal Limousine”. Samochody z tym typem karoserii przeznaczone były dla prezesów firm,którzy nie chcieli jeździć z kierowcami,za to b długonogie sekretarki.Kierowca mógł donieść o tym żonie prezesa. Samochód używamy na długie dystansy i mniej zobowiązujące wycieczki. Był na Grunwaldzie.

 

Inne moje auta

Inne moje auta, które miałem w przeszłości

Mój Moskwicz

Moskwicz 408 (1969)

17 Photos